League of Legends League of Legends Haberleri

5Mid Özetliyor: LoL 8.8 yaması

LeBlanc ve Ahri gibi suikastçıların güncellendiği LoL 8.8. yaması dün gece itibariyle yayınlandı. Yamada genel olarak şampiyon değişikliklerine odaklanılsa da ufak ufak rün ve ziynet güncellemeleri de yer alıyor.

Yeni sezon ile birlikte bir büyük bir küçük yama şeklinde ilerleyen League of Legends yamaları, Riot Games’in açıklamalarına göre yaklaşan etkinliklerden ötürü daha orta büyüklükte yayınlanacak. Dilerseniz yama özetine hızlıca geçelim;

Şampiyonlar

Yamadaki en büyük değişiklik elbette LeBlanc‘ta yaşandı. Bir süredir eski haline döneceği açıklanan şampiyon sonunda oyuna geri geldi. Öncelikle, şampiyonun pasifi Ayna Görüntüsü güncelleme önceki halini aldı. LeBlanc’ın canı %40’ın altına düştüğünde artık 1 saniyeliğine görünmez olacak ve 8 saniye sürecek bir Ayna Görüntüsü oluşturacak. Q yeteneği ise artık hedefi işaretliyor. İşaretlenmiş hedeflere yetenek uyguladığında fazladan hasar verecek. W’nun hasarı iki katına çıkartılırken yeniden etkinleştirme süresi 0.2 saniyeye düşürüldü. R de eski haline döndü. Yetenek artık aktif edildiğinde LeBlanc’ın son kullandığı yeteneği rakibe uygulayacak.

Uzun bir süredir “modası geçmiş” bir şekilde kalan Ahri de güncellendi ve büyük bir iyileştirme aldı. Pasifi değişen şampiyon artık bir şampiyona 1.5 saniye içerisinde iki yetenek isabet ettirirse üç saniyeliğine hareket hızı kazanacak. Bununla birlikte Q yeteneğinin hareket hızı verme özelliği kaldırıldı. Pasifindeki iyileştirme ise Q yeteneğine geçirildi. Ahri 9 yetenek isabet ettirdiğinde Q yeteneğini kullandığında canını yenileyecek. W artık daha iyi bir şekilde rakipleri hedef alacak. Şampiyondaki en büyük güncelleme ise E yeteneğinde. Ayartan Öpücük’e tutulan rakipler Ahri’nin diğer yeteneklerinden %20 daha çok hasar alacak.

Oyunun en son güncellenen şampiyonu Irelia ise bir nerf aldı. Şampiyonun Q yeteneğinin hasarı ile taban zırhı artsa da ultisinin hasarı büyük oranda azaltıldı. Destek rolünün kuşkusuz en etkili şampiyonu Braum, bu yamada dengelendi. Taban zırh büyüme oranı azalırken W yeteneği Yettim Gari’nin sağladığı dirençler azaldı.

Orta koridorda güncellendikten sonra fazlasıyla OP olan Galio, son yamalardaki dengelemelerinin ardından bir kez daha güçsüzleşti. Şampiyonun ultisinin bekleme süresi her seviyede ortalama 25 saniye arttı. Böylelikle yarı tank yarı büyücü şampiyonun metadan yavaş yavaş düştüğünü de görme ihtimalimiz arttı.

En son yayınlanan şampiyon Kai’Sa da dengelenenler arasında yer alıyor. Can yenilenmesi ve can yenilenme oranı azalırken Q’nun hasarı da düşürüldü. Çok uzun bir süredir metada yer almayan Lissandra da küçük iyileştirmeler almaya devam ediyor. Q yeteneğinin mana bedeli azalırken R’nin bekleme süresi de düştü.

Orta koridorda eforsuz bir şekilde minyon temizleyebilen Ryze‘ın E yeteneğinin mana bedeli erken seviyelerde arttı. Destek havuzundaki tankları hedef alan Riot’ın bir başka dengelediği şampiyon ise Tahm Kench oldu. Şampiyon artık takım arkadaşlarını W ile yediğinde rakiplere doğru koşarken hareket hızı kazanmıyor. Kayış Gibi’nin can yenilenme oranı da ciddi anlamda azaldı. Bu TK’nın hala güçlü bir tercih olduğu gerçeğini değiştirmese de desteklerin farklı şampiyonlara yöneldiğini görebiliriz.

Güncellemedeki dikkatçeken bir başka değişiklik ise Varus‘ta. Pasifinin verdiği saldırı hızı oranları düşürülse de W yeteneğinin artık aktif bir yeteneği var. Şampiyon, yeteneği kullandığında bir sonra Deşen Ok’uyla hedefin eksik canının %6/7/8/9/10’u kadar hasar verir. Yoğunlaşma süresine göre bu oran %50 artabilir. Yeteneğin bekleme süresi her seviyede 40 saniye olarak belirlendi. Guinsoo’yu çok iyi kullanan nişancılardan olan Varus’un pasifi nerflense de W’nun efektif olarak kullanıldığı durumlar göz önüne alındığında toplamda iyileştirildiğini söylemek gerekiyor.

Orman havuzu arasında kendisine bir türlü yer bulamayan Vi da iyileştirildi. Taban zırhı azalsa da zırh büyüme oranı, pasifi ve Q yeteneğinin bekleme süresi azaldı. E ise artık daha az mana istiyor.

Eşyalar

Seraph’ın Şefkati’ne dönüştükten sonra fazlasıyla güçlü olan Başmelek Asası dengelendi. Eşyanın mana-yetenek gücü oranı %3’ten %1’e çekildi fakat bu oran Seraph’ın Şefkati için değişmedi.

Rünler

Saldırı gücü taşıyıcılarının neredeyse hiç tercih etmediği Ölümcül Tempo bu yamada bir iyileştirme aldı. Rünün verdiği saldırı hızı 1-18. seviyelerde %30-80’den %40-110’a çekildi. Yine de Saldırıya Devam ile Ayağı Çabuk’un bu kadar güçlü olduğu durumda Ölümcül Tempo’nun hala pek tercih edilmeyeceğini de söyleyebiliriz.

Ziynetler

Destek oyuncularına müjde; artık Kahin Dönüşümü‘nü satın alabilmek için 9. seviyeye ulaşmak gerekmeyecek. Böylelikle Arayıcı Melek de oyundan kaldırıldı. Ayrıca artık bir ziyneti başka bir ziynetle değiştirmek 120 saniyelik bekleme süresini baştan başlatmak yerine bir önceki bekleme süresinin esas alıyor.

 

League of Legends oyuncusu, aynı zamanda profesyonel sahnenin sıkı takipçisi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir