League of Legends League of Legends Haberleri

5Mid Özetliyor: LoL 8.11 yaması

Nişancı değişikliklerinin oyuna dahil edildiği LoL 8.11 yaması dün itibariyle yayınlandı. Yamada ormancı değişiklikleriyle birçok yeni eşya da bulunuyor.

Bundan bir önceki yamalarda hem ormancılara hem büyücülere önemli güncellemeler getiren Riot Games, 8.11 yamasında da nişancılara güncelleme getirdi. Tüm nişancıların istatistikleri değişirken iki yeni eşya oyuna dahil edildi, hali hazırda sıklıkla kullanılan Canbiçen gibi eşyalar ise değişti. Dilerseniz yama özetine hızlıca göz atalım.

Şampiyonlar

League of Legends’ın en yeni şampiyonu Pyke, bu yamayla oyuna geliyor. Destek olarak duyurulan şampiyonun yeteneklerine önceki haberimizden ulaşabilirsiniz.

Orta koridorda hiç fena bir durumda olmayan Anivia, bu yamada bir güçlendirme aldı. Şampiyonun Q yeteneğinin hem bekleme süresi azaldı, hem de hasarı arttırıldı. Taşıyıcı ormancı metasının en korkulan şampiyonu Graves dengelendi. Şu anda oldukça yüksek bir kazanma oranına sahip şampiyonun taban saldırı gücü azalırken R’nin erken seviyelerdeki bekleme süresi azaldı.

Çok uzun bir süredir “karşı oyun yapılamaz” durumda olan Kha’Zix sonunda önemli bir dengeleme aldı. R’nin bekleme süresi ileriki seviyelerde azaldı fakat gizlenme süresi de azaldı. R’nin geliştirilmiş hali fazladan kullanım ve gizlenme sağlıyor fakat artık çalıdayken gizlenme ve hareket sağlamıyor.

Totem değişiklikleriyle ağır bir yara alan Lee Sin, 8.11 yamasında ufak bir iyileştirme aldı. Pasifinin enerji yenilenmesi artarken Q, W ve E artık yeniden kullanım sürelerine bekleme süresinde azalma uyguluyor. Bu Lee’nin metaya geri dönüşünü müjdelemese şampiyonu işlevsiz statüsünden çıkaracaktır. Bu güncellemeler daha fazla yetenek, dolayısıyla daha sık oyun yapma özelliği katacak.

Destek havuzunun en önemli şampiyonlarından Rakan da bir dengeleme aldı. Q’nun iyileştirme oranı azalırken E’nin sağladığı kalkan da azaltıldı.

Daha önce de belirttiğimiz üzere Taliyah, 8.11 yamasında ağır bir dengeleme aldı. Öncelikle, şampiyonun Q yeteneğinin alan hasarı kaldırıldı. İşlenmiş Zemin üzerindeyken Taliyah’ın Q yeteneği mana harcamayacak. E’nin hasarı azaldı, R’nin aktif kalma süresi de kısaltıldı. Yamadaki tek olumlu şey, W’nun bekleme süresinin 12 saniyeye sabitlenmesi. Bu, Taliyah’ı yamanın dışına acımasızca itecektir. Alan hasarının kalkması, minyon temizleme mekaniğini de yok edecek.

Minik bir iyileştirme alan bir diğer şampiyon ise Urgot oldu. Şampiyonun çarpışma alanı küçülürken pasifi artık canavarlara daha fazla hasar verecek. Urgot artık R kullanırken yerine sabitlenmeyecek. Hali hazırda tıpkı Anivia gibi iyi bir durumda olan Viktor da iyileştirme aldı. Q yeteneğinin patlama hasarı artarken R’nin hasar oranı da yükseltildi.

Yukarıda da bahsettiğimiz üzere tüm nişancıların istatistikleri güncellendi. Tamamının saldırı gücü, can yenilenmesi, zırh ve can değeri azalırken saldırı gücü büyümesi ve can büyümesi arttırıldı. Etkilenen şampiyonlar Ashe, Caitlyn, Draven, Ezreal, Jhin, Jinx, Kai’sa, Kalista, Kog’Maw, Lucian, Miss Fortune, Sivir,  Tristana, Twitch, Varus, Vayne ve Xayah.

Avcu Palası’nın taban saldırı gücü azaltıldığı için bundan etkilenen şampiyonların istatistiğinde de güncellemeye gidildi. Master Yi‘nin saldırı gücü 2 azaldı, 1. seviyede %8 ilave saldırı hızı kazandı. Nocturne‘ün de saldırı gücü 2.21 azaltılırken tıpkı Yi gibi 1. seviyede saldırı hızı kazandı. Diana da benzer bir muamele gördü fakat onun değişiklikleri taban nitelikleri yerine pasifine uygulandı.

Eşyalar

Yamanın nişancılara odaklanması, nişancı eşyalarının da değişmesini kaçınılmaz kıldı elbette. İlk göze çarpan şey Fırtınabiçen adlı eşya. Tek Kılıcı, Kazma, Hançer ve 750 altın ile satın alınan eşya 70 saldırı gücü ve %30 saldırı hızı veriyor. Eşyanın özel pasifi olan Fırtınanın Kılıcı, son 3 saniye içinde saldırı gerçekleştirmediysek bir sonraki normal saldırımızın kritik vuruş gerçekleştirerek %160 hasar vermesine ve 1.75 saniyeliğine %10 hareket hızı kazanmamıza olanak sağlıyor. Pasifin tetiklenme süresi saldırı hızına göre azalıyor.

Ebedi Kılıç da bambaşka bir eşya olma yolundaki ilk adımını attı. Eşyanın kritik vuruş verme özelliği kaldırılırken tarifi değişti, verdiği saldırı gücü miktarı arttı, dolayısıyla bedeli de arttı. Ebedi’nin yeni özelliği ise kritik vuruş ihtimalini iki katına çıkarması ve bu kritik hasarın %15’ini gerçek hasara dönüştürmesi.

Canbiçen de tıpkı Ebedi gibi güncellendi ve daha da güçlü bir hal aldı. Bedeli azalan eşya artık Tek Kılıcı, Caufield’ın Savaş Çekici, Safir Kristal ve 450 altın ile satın alınacak. Normal saldırılar artık eksik mananın %1’ini yenilerken ultimizi kullandıktan sonraki 10 saniye içinde yaptığımız ilk normal saldırı 8 saniyeliğine Öz Parlaması sağlayarak saldırı hızımızı %30 arttıracak ve normal saldırılarımız ultimiz dışındaki yeteneklerimizin bekleme süresini %20 azaltacak. (30 saniye bekleme süresi) Yeni Canbiçen’in fazlasıyla OP olduğunu ve Lucian gibi şampiyonlar için ideal olduğunu belirtelim.

Son Fısıltı‘nın da mekanikleri değişti. Eşyanın sağladığı ilave zırh delme toplam zırh delmeye kaydırıldı. Dominik Efendinin Hürmetleri de değişti. Eşya artık daha az saldırı gücü verirken, canı daha yüksek olan hedeflere verilen ilave hasar özelliği kaldırıldı. Dev Katili de Dominik Efendinin Hürmetleri değiştiği için kaldırıldı. Fani Hatıratı da Son Fısıltı değişikliklerinden etkilendi.

  • Kritik eşyaları da değişti. Güncellemeler şu şekilde:
  • Dövüşçü Eldiveni‘nin bedeli arttı, kritik vuruş ihtimali artık özel pasif.
  • Çeviklik Pelerini oyundan kaldırıldı.
  • Coşku‘nun bedeli arttı, kritik vuruş ihtimali azaldı.
  • Bombardıman Topu, Statik Hançer, Ruaan’ın Kasırgası ve Hayalet Dansçı‘nın bedeli arttı.

Can Çalma eşyalarının bedeli azaldı. Bununla birlikte Malmortius’un Ağzı‘nın büyü direnci arttırıldı, kalkan miktarı azaltıldı. Koruyucu Melek‘in de bedeli arttı fakat zırh miktarı da arttı.

Orta koridoru ele geçiren bir diğer eşya Komuta Sancağı da bu yamada dengelendi. Eşyanın bekleme süresinde azalma özelliği kaldırıldı, büyü hasarına karşı %100 bağışıklık özelliği de değişti. Eşya artık uygulandığı minyonlara %70 hasar azaltma sağlayacak.

Shurelya’nın Rüyası da değişikliğe uğradı. Eşyanın hareket hızı azaldı, bedeli arttı, taban mana yenilenmesi eklendi. Aktifinin bekleme süresi de arttı. Rün Feryadı ise ucuzladı ve artık daha fazla AP veriyor.

Rünler

Önceden belirttiğimiz üzere Ayağı Çabuk dengelendi. Rün artık daha az hareket hızı ve can yenilemesi verecek.

Yeni rünler de bulunuyor. Hakimiyet Yolu’nda iki, Büyücülük Yolu’nda ise bir yeni rün oyuna dahil edildi. Hakimiyet Yolu’ndakiler şu şekilde:

Keskin Sağanak

  • Rakip şampiyonlara yapılan ilk üç saldırı 1-18. seviyelerde %50-100 Saldırı Hızı sağlar.
  • Eğer saldırılar arasında 1,5 saniyeden uzun süre geçerse bu etki sonlanır.
  • Keskin Sağanak geçici olarak saldırı hızı limitini aşmana izin verir.
  • Bekleme süresi: Çatışma dışında 5 saniye.

Mükemmel Avcı

  • Ultinin bekleme süresi %5 ve Kelle Avcısı yükü başına fazladan %2 azalır.
  • Her bir rakip şampiyonu ilk defa alt ettiğinde bir Kelle Avcısı yükü kazanırsın.

Büyücülük Yolu’ndaki ise şu şekilde:

Bulut Pelerini

  • Ultini kullandıktan kısa süre sonra, 2,5 saniye içinde azalarak biten 100 Hareket Hızı kazanırsın.
  • Hareket hızı artışı süresi boyunca birimlerin içinden geçebilirsin.
  • Bekleme süresi: 60 saniye.
  • Diğer rünlerden farklı olarak Bulut Pelerini bekleme süresinde azalma niteliğinden etkilenir.

Kuleler

İnhibitör ve merkez kulelerinin canı azaldı. İnhibitör kulelerinin can yenilenmesi arttı. Merkez ve inhibitör kuleleri artık yalnızca canlarının bir sonraki üçte birlik bölümüne kadar can yenileyebiliyor.

Kulelerden kazanılan altının büyük bir bölümü ise yerel hale geldi. İç kule yerel altın ödülü 175 altından 300 altına çekilirken genel altın ödülü ise 125’ten 100’e düşürüldü.

Orman

Baron‘u saldırı hızı azaldı, taban salgın hasarı azaltıldı ve özel saldırılar artık salgın uygulamıyor. Bununla birlikte bir yama önce değişen Yampiri Yengeç‘te de güncelleme yer alıyor. Yengeç’in dirilme süresi 15 saniye ileri atılırken sunak süresi 15 saniye arttırıldı.

Yengeç’teki deneyim değişikliği diğer orman kamplarında da dengelemeye yol açtı. Buna göre:

  • Kayacıl deneyimi: 1-7. seviyelerde 247-388  1-7. seviyelerde 247-411
  • Kurt deneyimi: 1-7. seviyelerde 115-180  1-7. seviyelerde 115-190
  • Büyük keskingaga deneyimi: 1-7. seviyelerde 115-181  1-7. seviyelerde 115-190
  • Gromp deneyimi: 1-7. seviyelerde 115-180  1-7. seviyelerde 115-190
League of Legends oyuncusu, aynı zamanda profesyonel sahnenin sıkı takipçisi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir