Haber

Riot, Epic Games ve Twitch Güçlerini Birleştirdi

Aralarında Riot Games, EA, Epic Games, Twitch gibi espor devlerinin de bulunduğu topluluk, Avrupa İnteraktif Yazılım Federasyonu (ISFE) adını verdikleri yapıyı oluşturduklarını açıkladı.

Brüksel merkezli bağımsız bir federasyon olan ISFE’nin üyeleri; “sektörü temsil etmek ve sorumlu bir şekilde güçlendirmek” sloganıyla duyurdukları oluşumu, “yeni bir spor branşı” misyonuyla tanıtıyor.

Hedef Maksimum İşbirliği

Aralarında Electronic Arts, Activision Blizzard, ESL, Riot Games, Epic Games, Ubisoft, Supercell, Twitch gibi oyun ve espor dünyasının devlerinin buluştuğu ISFE; sektördeki tüm paydaşları bir araya getirip, bu paydaşların ortaklaşa çalışmalarıyla birlikte esporu güçlendirme gayesini öne çıkarmasıyla dikkat çekiyor.

“Paydaşlar arasındaki dayanışma ortamının oluşturulmasının” yanı sıra, “ilgili diğer sektörlerle espor arasında da köprü görevini görmesi” ve “espor dünyasının meşru lider oluşumu olarak gözetim ve yönlendirme görevinin üstlenilmesi” gibi hedeflerle yola çıkıldığı konuşulan böylesine büyük katılımlı bir organizasyonun yaratacağı etki şimdiden merak konusu. Tüm bu hedefleri gerçekleştirmek için ISFE’nin; ABD Eğlence Yazılımları Birliği (ESA), Kanada Eğlence Yazılımları Birliği (ESAC) ve Yeni Zelanda ve Avustralya Oyun ve Eğlence Birliği (IGEA) gibi eş-amaçlı organizasyonlarla da koordine biçimde hareket etmesi bekleniyor.

Başkan Olaf Coenen

ISFE yönetimi tarafından başkan seçilen Olaf Coenen, “Espor veya bir diğer adıyla rekabetçi oyun, video oyunları endüstrisinin önem arz eden ve en hızla büyüyen bir kesimidir. İş yaratma, ekonomik büyüme, turizm ve dijital becerilerin gelişimi için büyük fırsatlar sunar.” diyor ve devam ediyor: “Newzoo’ya göre, küresel ticari gelirler 2020 yılına kadar 2 milyar Euro’yu geçebilir. Espor, tüketicilerin spor, video oyunları ve çevrimiçi yayın platformlarıyla etkileşime girme konularında devrim yarattı.”

Olaf Coenen’in yardımcılığını ise Riot Games’in espor-Avrupa şefi olarak da bilinen Alberto Guerrero üstlendi. Guerrero, son yıllarda katlanarak büyüyen sektörün simge isimlerinden biri olmasıyla tanınıyor. Guerrero, ISFE oluşumunun önemini şu cümlelerle aktarıyor: “Espor endüstrisi bu kadar hızlı bir şekilde büyürken; sektöre her türlü deneyimimizi, ekosistemin korunmasına ilişkin, sorumlu oyun oynama konusundaki titiz standartlarımızla birlikte taşımamız gerekir. Bunu başaracak olan da geniş katılımlı ISFE gibi oluşumlardır.”

Twitch Oluşumdan Memnun

Espor dünyasının bir numaralı yayın platformu olan Twitch ise “bu önemli, heyecan verici ve büyüyen endüstrinin ve bu endüstrinin kitlesel izleyicisinin en üst düzeyde temsil edilmesini sağlama” sözünü vererek ISFE oluşumuna verdikleri desteği yüksek bir noktadan açıkladı.

ESL’in CEO’su Ralf Reichert ise “ISFE’nin, esporun maksimum potansiyeline ulaşmasını hızlandıracağını” belirterek oluşumun sektöre olan etkisi konusunda oldukça hevesli göründü.

Her gün katlanarak büyümeye devam eden sektörün ISFE ile birlikte bu büyümesini arttıracağını tahmin etmesi zor değil. Bakalım önümüzdeki günlerde bizi espor dünyasında hangi yenilikler bekliyor?

Yorum yaz

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir