mix

2018 Türkiye oyun sektörü raporu açıklandı

Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, 2018 Türkiye oyun sektörü raporunu açıkladı. 

Dünya çapında büyüyen oyuk sektörü Türkiye’de de hızlı gelişmeye devam ediyor. Global markaların ve şirketlerin espor organizasyonlarına finansal ve altyapısal destek sunması elbette bu gelişimin en büyük sebebi. Ayrıca, mobil oyunların yaşamın her alanında etkin bir rol almasıyla beraber, gencinden yaşlısına her yaş grubu bu akımın bir üyesi haline geldi.

Esporun Türkiye’deki yükselişi

Esporun geleceğin eğlence tarzlarından biri olacağını şu an tüm fütüristler kabul etmiş durumda. Şu an halihazırda yaşamlarımızı çepeçevre saran espor hakkında gelin hep beraber Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir’in sözlerine kulak verelim. Dijital gücün etkisiyle bu sporun gün geçtikçe daha fazla kişiyi etkisi altına aldığını ifade eden Ozan Aydemir, “Espor global bir olgu, evrensel bir dil. Uluslararası turnuvalar dünyanın her yerinde hem dijital hem de offline olarak yapılıyor. Türkiye’de pek çok marka espor takımı kurmaya başladı. Turnuvalarda başarı kazandıkça adımızı tüm dünya duyacak. Nasıl Galatasaray takımını, Avrupa’da aldığı kupa ve başarılar sayesinde tüm dünya biliyorsa esporda da Türkiye önemli yerlerde olacak. Bu da ülkemizin tanıtımı anlamına geliyor.” diye belirtti.

Türkiye’nin espordaki mevcut durumu ve geleceği

Türkiye şu an için esporda 18. sırada. Listenin başında tabii ki hem ekonomisi hem nüfusu hem de mobil oyun üretimiyle Çin yer alıyor. 850 milyon dolar ile pazarda yer alan Türkiye’nin grafiği yer yıl yükselmeye devam ediyor. Elbette bu yükselen grafiğin arkasında aynı zamanda birtakım kurumlar da var. TESFED (Türkiye E-Spor Federasyonu) bunların başında geliyor. Global markaların ve şirketlerin Türkiye pazarına girmesinde aktif bir faaliyet yürütüyorlar.

2017 ve 2018 yılının Türkiye oyun pazarı rakamları

  • 2017 yılında internet kullanıcıları 54 milyon 330 bin iken nüfusun yüzde 67’si internete bağlıydı. 2018 yılında internet kullanıcıları 59 milyon 360 bine yükselirken nüfusun internete bağlı kısmı yüzde 72’ye yükseldi.
  • 2017 yılında aktif sosyal medya kullanıcılarının sayısı 51 milyon iken 2018 yılında 52 milyona yükseldi.
  • 2017 yılında mobil kullanıcıların sayısı 72 milyon 729 bin 472 iken 2018 yılında ise 3 milyon 611 bin artış göstererek 76 milyon 340 bine yükselmiştir.
  • Akıllı telefon kullanma oranı 2017’de yüzde 70-75’i gösterirken 2018’de yüzde 75-80 olmuştur.
  • Toplam oyun hasılatı 2017 yılında 810 milyon dolar iken 2018’de 853 milyon dolara yükselmiştir.
  • Mobil oyunlarda 2017’de 372 milyon 400 bin dolar iken 2018 yılına gelindiğinde 400 milyon dolar olarak yükselmiştir.
  • PC-konsol oyunlarda durum ile 2017’de 437 milyon 600 bin dolarken 2018’de 453 milyon dolar olarak kendini gösteriyor.

Gaming in Turkey’in hazırladığı kapsamlı “Türkiye Oyun Sektörü 2018 Raporu”nu buradan okuyabilirsiniz.

5Mid ailesi olarak, Türkiye espor medyasının bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir